Arabic

طرز تهیه کیک ارده – حلوای کاخ

طرز تهیه کیک ارده – حلوای کاخ

طرز تهیه کیک ارده با روغن کنجد کاخ

در سال‌هاي اخیـر بـه دلیـل افـزایش سطح آگاهی مردم در زمینه سلامتی و تغذیه، مواد غذایی بایـد عـلاوه بر ویژگی‌هاي حسی مطلوب، داراي شـرایط تغذیـه‌اي مناسـب باشند تا توسط مصرف کنندگان انتخاب شده و در رژیم غذایی افراد جاي گیـرند.

از جمله دسرها و میان‌ وعده‌های سالم با خواص تغذیه‌ای بالا، می‌توان به کیک ارده اشاره کرد. مهم‌ترین ماده تشکیل‌ دهنده این کیک، ارده یا همان کنجد آسیاب شده است که منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌باشد.

کیک ارده بیشتر در کشورهای عربی و ترکیه رایج بوده و در هر فرهنگی طبق سلیقه و عادت غذایی موجود، یک دستور تهیه خاص برای این کیک وجود دارد. در این مقاله قصد داریم دستور پخت کیک ارده را با استفاده از ارده‌ی کاخ و روغن کنجد کاخ ارائه دهیم:

مواد لازم برای تهیه کیک ارده با روغن کنجد کاخ
تخم مرغ
3 عدد
وانیل
1/8 قاشق چای خوری
شکر
یک پیمانه
روغن کنجد کاخ
1/2 پیمانه
شیر
1/2 پیمانه
ارده کاخ
1/2 پیمانه
آرد الک شده
یک و 1/4 پیمانه
بیکینگ پودر
1 قاشق چای خوری
کنجد برشته کاخ (اختیاری جهت تزیین)
به مقدار دلخواه
کرم کنجد کاخ (اختیاری جهت تزیین)
به مقدار دلخواه

نحوه تهیه کیک ارده چگونه است؟

  • مرحله اول

زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با سرعت بالای همزن بزنید تا فرم بگیرد به طوری که با برعکس کردن، از ظرف بیرون نریزد. سپس آن را در یخچال قرار دهید تا خنک باقی بماند.

  • مرحله دوم

در ظرف دیگر زرده را همراه شکر و وانیل به هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس روغن کنجد کاخ و شیر را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

  • مرحله سوم

در ادامه ارده کاخ را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

  • مرحله چهارم

در نهایت آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید و تا یک دست شدن مواد، به هم زدن ادامه دهید. سپس سفیده تخم مرغ فرم گرفته را به مواد اضافه کنید و با لیسک، به آرامی و به صورت دورانی مخلوط کنید زیرا این کار باعث می شود پف کیک از بین نرود.

  • مرحله پنجم

کف قالب را کمی چرب کرده و آرد پاشی کنید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و در درون فر،که قبلا با دمای 175درجه سانتی گراد گرم شده است، به مدت 35 الی 40 دقیقه قرار دهید تا کیک آماده شود.

پس از خنک شدن کیک، آن را داخل ظرف سرو مورد نظر برگردانید. در صورت تمایل می توانید از کنجد و کرم کنجد کاخ برای تزیین استفاده کنید.

نوش جان 🙂